منو وب ایده

آموزش زبان برنامه نویسی php

آموزش زبان برنامه نویسی php

در طی مسیر فراگیری دانش و توسعه مهارتهای برنامه نویسی وب پس از آموختن کلیاتی از CSS, HTML و JavaScript دیر یا زود اسمی از یک زبان برنامه نویسی سمت سرور مانند PHP به گوشمان خواهد خورد. این جا است که آموزش برنامه نویسی PHP معنی و مفهوم پیدا می کند. ساختار وب به گونه ای است که از دو بخش سمت کاربر (مرورگر) و سمت سرور (جایی که صفحه وب یا برنامه تحت وب در آن قرار دارد) تشکیل شده و لذا صرف آشنایی با آنچه تا کنون آموخته ایم نمی تواند برای انجام فعالیت های حرفه ای و طراحی سیستم های پیشرفته کافی باشد و لزوما باید یک زبان برنامه نویسی سمت سرور مانند PHP را فرا بگیریم، با یادگیری و آموزش برنامه نویسی PHP می توانیم به صورت پویا آنچه را که کاربر باید در صفحه مرورگر خود ببیند مدیریت کنیم، به طور مثال اگر فرم اولیه ورود به سایت با HTML و CSS طراحی شده باشد، پس از ارسال نام کاربری و کلمه عبور به سرور، این PHP است که وظیفه تطبیق اطلاعات با پایگاه داده و صدور اجازه یا عدم اجازه دسترسی به پنل مدیریت را بر عهده دارد، با PHP می توانیم تقریبا هر خواسته ای که از سرور داشته باشیم را عملی و صفحات وب داینامیک و برنامه های تحت وب حرفه ای طراحی کنیم.

شاید در نگاه اول آموزش برنامه نویسی PHP کاری پیچیده به نظر برسد اما اصولا برای یادگیری زبان های برنامه نویسی کافیست ایده های ذهنی مان را خط به خط روی کاغذ بنویسیم و سپس با توجه به دستورالعمل و شیوه نگارش (Syntax) هر زبانی به دنبال راه حل تبدیل و فهماندن ایده به سیستم شویم (تبدیل زبان انسان به زبان ماشین)، این روند در مورد PHP نیز صادق است و خوشبختانه می توان این زبان را جزء آسانترین و شیرین ترین زبان های برنامه نویسی قلمداد کرد که در عین قدرتمندی از سادگی و روانی خاص خود برخوردار است، یادآور می شویم PHP یک زبان برنامه نویسی است و قاعدتا مباحث آن به هم مرتبط و حالت سلسله مراتبی خواهند داشت، لذا اکیدا توصیه می کنیم آموزش ها را گام به گام، آهسته و پیوسته و با تمرین کافی فرا بگیرید تا شیرینی کدنویسی با این زبان را به بهترین نحو تجربه کنید.

داینامیک و استاتیک یعنی چی؟

در ادامه‌ی پاسخ به سوال PHP چیست؟ میخواهیم درباره‌ی دو موضوع صفحات وب داینامیک (Dynamic) و استاتیک (Static) صحبت کنیم و خیلی ساده آن‌ها را توضیح دهیم.

فرض کنید که شما در سایت‌تان یک بخشی دارید که میخواهید آخرین اخبار شرکت خودتان را نمایش دهید. برای نمایش این اخبار، از ۲ روش میتوانید استفاده کنید:

روش اول: بصورت دستی وارد کدهای HTML سایت خودتان شوید و اخبار را در کدهای HTML بصورت دستی بنویسید.

روش دوم: اخبار را ابتدا وارد پایگاه داده یا دیتابیس بکنید و سپس با استفاده از یک زبان برنامه نویسی مثل PHP، آن اخبار را از دیتابیس بخوانید و به کاربران نشان دهید.

رقیب های PHP

در دنیای برنامه نویسی سمت سرور، PHP هیچوقت تنها نبوده است و همیشه رقیب های سرسختی را در کنار خود داشته است. یکی از اصلی ترین رقیب‌های PHP در این سال‌ها، زبان برنامه نویسی ASP.NET بوده است و همیشه بین برنامه نویسان PHP و ASP یک بحث و جدال بزرگ است و هر دوی این گرو‌ها، میخواهند بگویند که زبان برنامه نویسی آن‌ها بهتر و حرفه‌ای تر است. آموزش برنامه نویسی PHP را می توانید از طریق سایت های مختلف آموزش برنامه نویسی PHP فرا بگیرید.

کلیه حقوق محفوظ است. شرکت طراحی سایت وب ایده، ارائه دهنده خدمات طراحی سایت، سئو ، هاست و سرور